Lean palveluissa

Tämä yksipäiväinen koulutus toteutetaan yrityskohtaisesti.

Koulutuksen tavoitteet

  • Koulutus lisää osallistujien tietämystä Lean-ajattelun, -menetelmien ja -työkalujen hyödyntämisestä erityisesti palvelutoiminnassa.
  • Osallistujat pystyvät koulutuksen jälkeen toimimaan aktiivisesti organisaation Lean-kehittämishankkeissa.

Koulutuksen sisältö

  • Leanin viisi perusperiaatetta
  • Palvelutoiminnan kahdeksan hukkaa
  • Millaisia tuloksia Leanilla saavutetaan?
  • Leanin keskeiset menetelmät ja työkalut
  • Palvelutoiminnan tuottavuuden parantaminen
  • Lean ja jatkuva kehittäminen osana toiminnan arkea
  • Leanin toteuttaminen käytännössä


  • Koulutukseen voidaan yhdistää workshop-työskentelyä valitun kehittämistavoitteen edistämiseksi.
  • Koulutus voidaan toteuttaa myös englanniksi.

Kouluttajan kuvaus

Mikko Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli 700 Key Account Manageria. Hän on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi hän väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä. Tämän lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksiin, myyntiin, markkinointiin, kasvuun ja projektitoimintaan liittyvää kirjaa. Hänellä on myös useiden vuosien kokemus Lean-ajatteluun perustuvasta tuottavuuden parantamisesta eri toimialojen organisaatioissa.

Tutustu myös muihin Lean-koulutuksiin

Lue lisää

- Pyydä tarjous -

Ota yhteyttä

Copyright (c) 2018

MCS-Management Consulting Services Oy